۳۳۶-خسته نباشي !
پنجشنبه, مهر ۲۶م, ۱۳۸۶يكي از روشهاي مديريت اين استكه هر Ú†Ù‡ را پرسنل ØªØØª مديريت انجام مي دهند شما يك ايراد بگيري Ùˆ آنها را در ØØ§Ù„ت هميشه بدهكار قرار دهي . مدير توليد تمام سعي اش را كرده است تا مثلا برنامه توليد را بنØÙˆ Ø§ØØ³Ù† اجرا كند در بازديد مدير كارخانه يا مدير بالاتر بدون اينكه به اين زØÙ…ت Ùˆ تلاش توجه شود به كثيÙÙŠ جزئي ك٠سالن گير داده مي شود . يكبار در يكي از كارخانجات كه مدير كارخانه بودم ØµØ§ØØ¨ كارخانه Ùˆ مدير عامل در Ø¯ÙØªØ± من ØØ¶ÙˆØ± داشت قائم مقام ايشان Ú¯ÙØª كه آقاي مهندس بعنوان مدير نمونه در استان انتخاب شده اند . ايشان خيلي سريع Ùˆ مشخصا از روي اجبار تبريكي Ú¯ÙØª Ùˆ سريع به كولر اسپيليت نصب شده روي ديوار اشاره كرد كه چرا اين كولر كج نصب شده است شايسته نيست شما كه مهندس هستي Ùˆ مدير كارخانه Ùˆ نمونه هم شده اي در اطاقت كولر كج نصب شود . چون به اخلاقش اشنايي داشتم Ú¯ÙØªÙ… كه مي گويم درست كنند در صورتيكه كولر توسط نمايندگي مربوطه Ùˆ با دقت زياد Ùˆ بدون عيب نصب شده بود Ùˆ خودم هم شاهد بودم كه با تراز دقيقا كنترل شده بود . اين روش هميشه بدهكار يك روش منسوخ Ùˆ بي ثمر در مديريت است . وقتي شما نتواني هر از چند گاهي از زØÙ…ات پرسنل تعري٠كني Ùˆ تشويق Ùˆ Ùقط ايراد بگيري باعث مي شوي كه بتدريج Ø¨ÙŠØªÙØ§ÙˆØª شوند . يك Ùنر را وقتي دائما ÙØ´Ø±Ø¯Ù‡ نگهداري Ùنريتش را بمرور از دست مي دهد . انسان كه ماشين نيست نياز به مراقبت وتعمير Ùˆ نگهداري دارد . يك ماشين را شما هر از چند گاهي Ø§Ø³ØªØ±Ø§ØØª مي دهي Ùˆ به مسائلش رسيدگي مي كني . انسان كه بيشتر نياز به مراقبت دارد . هميشه هم اين مراقبت پرداخت پول Ùˆ پاداش نيست گاهي يك تشكر خشك Ùˆ خالي Ùˆ يك لبخند اثر بيشتري دارد . خستگي رادر تن پرسنلمان انباشته نكنيم . ÙØ´Ø§Ø± بيش از ØØ¯ Ùˆ غير منطقي نيروهاي با انگيزه Ùˆ توانمند را نيز Ø§ÙØ³Ø±Ø¯Ù‡ Ùˆ خسته مي كند . درست است كه بايد به پيش برويم Ùˆ اين مسابقه را مي خواهيم برنده شويم ولي اگر در اين مسير كه اگر يك مسابقه ماراتن باشد طولاني نيز هست گاهي توق٠نكنيم Ùˆ Ø§Ø³ØªØ±Ø§ØØªÙŠ Ù†ÙƒÙ†ÙŠÙ… Ùˆ به اب Ùˆ روغن ماشينمان نرسيم هيچگاه به ته خط نمي رسيم . نيروهاي خسته Ùˆ بي انگيزه تا پايان راه با ما نخواهند ماند
———————————————————————————
براي خريد كتاب خاطرات يك مدير جلد اول Ù„Ø·ÙØ§ به لينك كنار ØµÙØÙ‡ مراجعه نماييد