۳۳۶-خسته نباشي !

يكي از روشهاي مديريت اين استكه هر چه را پرسنل تحت مديريت انجام مي دهند شما يك ايراد بگيري و آنها را در حالت هميشه بدهكار قرار دهي . مدير توليد تمام سعي اش را كرده است تا مثلا برنامه توليد را بنحو احسن اجرا كند در بازديد مدير كارخانه يا مدير بالاتر بدون اينكه به اين زحمت و تلاش توجه شود به كثيفي جزئي كف سالن گير داده مي شود . يكبار در يكي از كارخانجات كه مدير كارخانه بودم صاحب كارخانه و مدير عامل در دفتر من حضور داشت قائم مقام ايشان گفت كه آقاي مهندس بعنوان مدير نمونه در استان انتخاب شده اند . ايشان خيلي سريع و مشخصا از روي اجبار تبريكي گفت و سريع به كولر اسپيليت نصب شده روي ديوار اشاره كرد كه چرا اين كولر كج نصب شده است شايسته نيست شما كه مهندس هستي و مدير كارخانه و نمونه هم شده اي در اطاقت كولر كج نصب شود . چون به اخلاقش اشنايي داشتم گفتم كه مي گويم درست كنند در صورتيكه كولر توسط نمايندگي مربوطه و با دقت زياد و بدون عيب نصب شده بود و خودم هم شاهد بودم كه با تراز دقيقا كنترل شده بود . اين روش هميشه بدهكار يك روش منسوخ و بي ثمر در مديريت است . وقتي شما نتواني هر از چند گاهي از زحمات پرسنل تعريف كني و تشويق و فقط ايراد بگيري باعث مي شوي كه بتدريج بيتفاوت شوند . يك فنر را وقتي دائما فشرده نگهداري فنريتش را بمرور از دست مي دهد . انسان كه ماشين نيست نياز به مراقبت وتعمير و نگهداري دارد . يك ماشين را شما هر از چند گاهي استراحت مي دهي و به مسائلش رسيدگي مي كني . انسان كه بيشتر نياز به مراقبت دارد . هميشه هم اين مراقبت پرداخت پول و پاداش نيست گاهي يك تشكر خشك و خالي و يك لبخند اثر بيشتري دارد . خستگي رادر تن پرسنلمان انباشته نكنيم . فشار بيش از حد و غير منطقي نيروهاي با انگيزه و توانمند را نيز افسرده و خسته مي كند . درست است كه بايد به پيش برويم و اين مسابقه را مي خواهيم برنده شويم ولي اگر در اين مسير كه اگر يك مسابقه ماراتن باشد طولاني نيز هست گاهي توقف نكنيم و استراحتي نكنيم و به اب و روغن ماشينمان نرسيم هيچگاه به ته خط نمي رسيم . نيروهاي خسته و بي انگيزه تا پايان راه با ما نخواهند ماند

———————————————————————————

براي خريد كتاب خاطرات يك مدير جلد اول لطفا به لينك كنار صفحه مراجعه نماييد

۱۸ Responses to “۳۳۶-خسته نباشي !”

  1. جعفرزنگنه Says:

    پرسنل از مديران انتظار تشكر ندارند فقط گير ندهند

  2. جعفرزنگنه Says:

    يادمه درسربازي درجايي خدمت مي كردم . يك سري اطلاعات بايستي پردازش مي شدودوروز هم بيشتر وقت نداشتند وهيچكس هم كامپيوتر بلد نبود من قبول كردم ودر excell پنج ساعته تمام كردم فرمانده كه كار دوروزه را در پنج ساعت تمام شده ديد هم مي خواست تشكر كند وهم غرورش بهش اجازه نمي داد كه از يك سرباز تشكر كند .فقط به نامه رسانش گفت كه به —- بگو پنج روز به مرخصي برود به عنوان تشويقي. حكايت مديران ما _ ايران_همين است غرورشان به آنها اين اجازه را نمي دهد تا از كسي تشكر كنند .

  3. علی نامدار Says:

    سلام آقای مدیر
    خسته نباشید ! (همانند تیتر مطلبتان ! )
    از مطالب خوبتان قدردانی میکنم و امیدوارم که بیش از پیش موفق باشید.
    خوبی مطالب شما اینه که چون در محیط واقعی اتفاق افتاده یکی از منابع عالی برای مدیران و کارشناسان مدیریت است.
    یک درخواستی از شما دارم . اگر محبت بفرمایید تشریف بیاورید به انجمن مدیریت سایت دانشحو و آنجا هم مطالب خوبتان را قرار دهید خیلی ممنون میشم.
    چون ما نیاز داریم به افرادی که واقعا در امر مدیریت سررشته دارن.
    من در این انجمن سمت مدیر بخش علوم انسانی هستم و تمایل دارم بهترین افراد را دعوت کنم.
    اگر شما بیایید خیلی به رونق این بخش کمک میکنید.
    سپاسگذارم از محبت شما
    لینک انجمن : http://www.daneshju.ir/forum/forumdisplay.php?f=377
    البته نیاز به ثبت نام دارد که خیلی ساده و مختصر است.

    موفق باشید

  4. حمید Says:

    سلام دوست خوبم
    نمیدانم این روش مدیریتی چگونه مرسوم شده است و جای ریشه یابی و ریشه کنی دارد.قطعا مبنای علمی ندارد. عارضه عمومی حاکم متاسفانه این است افراد یک تیم کمتر به چشم میآیند برعکس ابزار , ماشین آلات , تجهیزات از توجه و مراقبت بیشتری برخوردارند.
    بنده فکر می کنم که این رفتار ناشی از کم بینی است و گاها کم توجهی در مورد خود و هم نو عشان و اینکه این جایگاههای قراردادی شغلی را برای خود مایه فخر و برتری می دانند. بهر حال تذکر مداوم به افراد در لایه های مختلف و ترجیحا بطور غیر مستقیم و عمل به آن مفید و موثر خواهد بود.
    سلامت و پیروز باشید

  5. alireza Says:

    علت آن ضعف شديد مديران و عدم اتكاي به نفس آنان است .

  6. elmer Says:

    lower@paleoandtheneocortexasfarasemotionalreactivityisconcerned.bothers” rel=”nofollow”>.…

    thank you!!…

  7. carl Says:

    fastens@sorriest.kelseyville” rel=”nofollow”>.…

    thanks for information!…

  8. Alfonso Says:

    repayable@spices.robertson” rel=”nofollow”>.…

    tnx for info!!…

  9. Dwayne Says:

    certainty@plugs.confessor” rel=”nofollow”>.…

    áëàãîäàðþ!!…

  10. kenny Says:

    jacchia@replenishment.musculature” rel=”nofollow”>.…

    ñïàñèáî!…

  11. russell Says:

    nams@metabolic.diocesan” rel=”nofollow”>.…

    ñïñ!…

  12. Travis Says:

    hockey@adorned.athenian” rel=”nofollow”>.…

    thanks for information….

  13. larry Says:

    walkways@pollock.superceded” rel=”nofollow”>.…

    tnx!!…

  14. homer Says:

    chromium@many.scion” rel=”nofollow”>.…

    tnx for info!!…

  15. raymond Says:

    suspicious@oman.obliterated” rel=”nofollow”>.…

    ñýíêñ çà èíôó!…

  16. Matt Says:

    scarecrowish@krauts.freely” rel=”nofollow”>.…

    ñïñ….

  17. enrique Says:

    ocean@aggrieved.ears” rel=”nofollow”>.…

    thank you!…

  18. eddie Says:

    malevolencies@nevah.mobility” rel=”nofollow”>.…

    ñýíêñ çà èíôó….

Leave a Reply